Dell Studio 15

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dell Studio 15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tim. 26-08-2010
Geschreven voor: Dell Studio 15

Net voor mijn nieuwe studie deze Studio 1558 gekocht. Ik kon hem helemaal naar smaak configureren en heb uiteindelijk gekozen voor 8GB RAM, i7 720QM processor, 500 gb harde schijf en 1GB ATI HD processor.

Het eerste wat je zult opvallen aan deze laptop is hoe mooi het beeld eruit ziet. Het is namelijk een full HD LED scherm en het is echt een enorme verbetering ten aanzien van mijn vorige laptop. Door het hoge geheugen en de snelle processor kun je lekker snel werken. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel laptops met elkaar heb vergeleken, maar als je echt gaat kijken naar wat je voor je geld krijgt is deze Dell echt een goede keuze! Een vergelijkbare Macbook pro kost al meer dan 2000 euro terwijl ik deze voor 1200 heb gekocht.

Het enige wat je als negatief zou kúnnen ervaren, maar wat ik niet zo ervaar, is het geluid. Maar bij laptops kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het je een volledige surround-sound ervaring geeft.

De laptop is mooi afgewerkt met een zwart (kleur kun je ook configureren) glimmende achterkant. Helaas komen er wel heel snel vingerafdrukken op de achterkant omdat hij zo glimmend is. De powerknop zit ook mooi weggewerkt aan de zijkant van het scherm.

Verder heeft de laptop naar mijn smaak voldoende ingangen, en op een volle accu en de laagste energie-instellingen gaat hij ongeveer 4 uurtjes mee.

Kortom, ik ben er (tot nu toe) heel erg tevreden mee, en als je een laptop wilt die goed kan presteren maar die niet te groot is (15 inch) is dit zeker een aanrader!